دلیل یکبار مصرف شدن رمز دوم کارتهای بانکی چیست ؟ چرا رمز دوم ها یکبار مصرف شدند ؟

دلیل یکبار مصرف شدن رمز دوم

دلیل یکبار مصرف شدن رمز دوم کارتهای بانکی چیست ؟ چرا رمز دوم ها یکبار مصرف شدند ؟ جواب: تامین امنیت بیشتر و جلوگیری از کلاهبرداری.

به گزارش دیمن ارتباط، امنیت یکی از مهمترین فاکتورهایی است که کاربران در هنگام نقل و انتقال وجه و یا خریدهای اینترنتی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

امروزه خرید اینترنتی و انتقال وجه بواسطه درگاه های پرداخت بانکی در بستر اینترنت، اپلیکیشن های مختلف موبایلی و حتی تلفن بانک وابسته به این است که هر کاربر رمز دوم اختصاصی برای خود داشته باشد.

اما موضوع مهمی که باید همواره مورد توجه همه قرار بگیرد دقت در شناسایی درگاه های اصلی و معتبر به هنگام ورود اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم آن است.

 

دلیل یکبار مصرف شدن رمز دوم کارتهای بانکی چیست ؟ چرا رمز دوم ها یکبار مصرف شدند ؟

 

دلیل یکبار مصرف شدن رمز دوم کارتهای بانکی چیست ؟ چرا رمز دوم ها یکبار مصرف شدند ؟

در سال های اخیر کلاهبرداران و سودجویان از طریق طراحی صفحات شبیه به صفحه پرداخت بانک ها و از روش های مختلف و با استفاده از ترفندهای متفاوت کاربران را به صفحه ی جعلی بانکی هدایت می کنند و پس از دریافت اطلاعات بانکی همچون شماره کارت، تاریخ انقضاء و CVV2 و رمز دوم در زمان مناسب از حسابشان پول برداشت می کنند.

با راه اندازی سامانه های رمز ساز لحظه ای همچون اپلیکیشن های دریافت رمز دوم پویا (رمز دوم یکبار مصرف) می توان از وقوع چنین کلاهبرداری هایی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرد.

بدین ترتیب هر ۱ دقیقه یک رمز دوم جدید بصورت اتوماتیک توسط این سامانه ها ساخته می شود که حتی حدس زدن آن امری غیر ممکن خواهد بود و کلاهبرداران نمی توانند از طریق سرقت اطلاعات کارت بانکی از حساب کاربران پول برداشت کنند.

نکته مهم دیگر این است که حتما از طریق مراجعه به وب سایت های رسمی و بانک مربوطه نسبت به فعال سازی رمز دوم پویا اقدام کنید چرا که خطر استفاده از اپلیکیشن‌های نامعتبر دریافت رمز پویا نیز وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *