قابلیت مخفی گوشی های آیفون

قابلیت مخفی گوشی های آیفون در IOS14

اصلا منظورمان این نیست که با یک دکمه فیزیکی مخفی روبرو هستید. داستان از این قرار است اپل در تازه‌ترین نسخه عمده iOS یعنی iOS 14، ویژگی تپ هوشمند روی پشت گوشی یا Back Tap را گنجانده است. قابلیت مخفی گوشی های آیفون در IOS14

قابلیت مخفی گوشی های آیفون

.

از اینجا بخوانید:

کنترل گوشی های آیفون بدون لمس صفحه نمایش در IOS14

به این ترتیب اپل در واقع مرز بین سخت‌افزار و نرم‌افزار را کم‌رنگ کرده و کل پشت گوشی را تبدیل به یک صفحه حساس به تپ کرده و کاربر می‌تواند با ۲ یا ۳ تپ یک سری کنترل‌های خوب رو گوشی داشته باشد.

 

قابلیت مخفی گوشی های آیفون در IOS14

برای مثال شما می‌توانید با تپ کردن بروی پشت گوشی، اپلیکیشن‌های فعال را تغییر بدهید، منوی نوتیفیکیشن را بیاورید، به مرکز کنترل بروید، در یک اپلیکیشن یا صفحه وب اسکرول کنید یا از همه کاربردی‌تر، یک اسکرین‌شات بگیرید.

اما این ویژگی را اگر با اپلیکیشن Shortcuts بیامیزید، چیز جالب‌تری خواهید داشت و کاربردهای گسترده‌تری می‌توانید داشته باشید و بسیاری از کارها را انجام بدهید.

البته یاد خاطرنشان کنم که گوگل هم در اندروید ۱۱ دقیقا به دنبال چنین چیزی بود و به دنبال آن برخی از توسعه‌دهنده‌ها هم موضوع را پی گرفتند و این ویژگی را در برخی اپ‌هایشان گنجاندند. اما اینکه شما این موضوع را در سیستم عامل iOS قرار بدهید و فرضا بتوانید تعامل با سیری و Apple Pay یا ارسال پیامک‌های مهم یا اپ‌های چندرسانه‌ای را با تپ روی پشت انجام بدهید، چیز واقعا کاربردی و جالبی خواهد بود.

 

منبع: ترجمه از یک پزشک

source: The Verge

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *