زمان باز طراحی سایت چگونه مشخص می شود ؟

منبع : زومیت

امروزه وب سایت یک سازمان یا هر کسب و کاری بخش مهم و جزء اولین روش های بازاریابی است . درواقع وب سایت اولین برخورد مخاطب با برند و هویت سازمان و کسب و کار ماست . طراحی سایت ضعیف یا قدیمی بر ذهنیت مخاطب تاثیر منفی می گذارد . بنابراین باید بدانیم زمان باز طراحی سایت چگونه مشخص می شود ؟

دانستن زمان باز طراحی سایت به سازمان یا کسب و کار ما کمک میکند تا بدانیم از دید مخاطب در چه وضعیتی هستیم و باید در چه زمانی طراحی سایت خود را تغییر بدهیم .

باز طراحی سایت

با دیمن ارتباط همراه باشید تا زمان باز طراحی سایت را بهتر بتوانیم تشخیص بدهیم :

هم‌سطح بودن وب‌سایت با برند و هویت آن

تغییر تاکتیک‌ برای سازمان‌ها و شرکت‌‌ها امری غیر معمول نیست. تقویت موقعیت خاص یا تحول اساسی در استراتژیکسب و کار از ملزومات اصلی فعالیت‌‌های تجاری است. چه بر مشریان خاصی متمرکز هستید یا خدمات و محصولات خود را با سلیقه‌های مختلف منطبق کرده‌اید، وب‌سایت شما باید این جهت‌گیری را نشان دهد.

حتی اگر مخاطبان شما همان مشتری‌های سابق هستند، باید همواره سایت را چک کنید تا مطمئن شوید که وب‌سایت داستان برند، اهداف و ارزش‌های آن را به خوبی انتقال می‌دهد. این تغییرات فراتر از تغییر توضیحات صفحه‌ی «درباره‌ی ما» است. نشانه‌‌های نامحسوس بر ضمیر ناخودآگاه و قضاوت کاربران تاثیر‌گذار است. باید به همه‌ی بخش‌های سایت مانند هدر، فوتر، منوهای آبشاری و حتی پیغام‌های خطا دقت کافی داشته باشید.

در کنار پیام‌های متنی نباید از استایل و زیبایی‌های بصری غفلت شود. آیا تصاویر به کار برده شده هویت برند و خط‌مشی آن را به خوبی نشان می‌دهد؟ اگر پاسخ منفی است، احتمالا باعث دلزدگی مشتریان بالقوه و جذب گروه نامناسبی از آن‌ها خواهد شد.

آیا وب‌سایت از رابط کاربری جذابی برخوردار است؟

شاید درک کاربرد‌پذیری رابط کاربری برای شما یا تیم طراحی آسان نباشد. اصولا هر کسی از سلیقه‌ی خود رضایت کامل دارد ولی آیا این تجربه برای دیگران نیز لذت‌بخش است؟

با کاربران وب‌سایت گفت‌وگو کنید و نظر آن‌ها را جویا شوید. در نظرسنجی از کاربران، خودتان را به مشتریان فعلی محدود نکنید. سلیقه‌ی گروه‌های هدف را نیز مد نظر داشته باشید.

رابط کاربری نامناسب باعث دلزدگی کاربران می‌شود

رابط کاربری نامناسب به قاتل خاموش وب‌سایت‌ها تعبیر می‌شود. بسیاری از شرکت‌‌ها تا زمان بلند نشدن آه و ناله‌ی مشتریان، به عمق فاجعه پی نمی‌برند. برای درک کاربر‌پسند بودن رابط کاربری سوالات زیر را از مشتریانتان بپرسید.

  • آیا قادر به یافتن نیازهایتان هستید؟
  • آیا ناوبری به بخش‌های مختلف به آسانی صورت می‌گیرد؟
  • آیا تا به حال در یافتن اطلاعات ضروری دچار سردرگمی شده‌اید؟
  • از زمان بارگذاری سایت راضی هستید؟
  • زیبایی سایت را می‌پسندید؟
  • آیا به نظرتان کم و کسری وجود دارد؟
  • آیا عملیت مورد نظرتان را به راحتی انجام می‌دهید؟

این بازخورد‌ها به شما کمک خواهند کرد که به نواقص و ایراد‌های احتمالی رابط کاربری پی برده و آن‌ها را رفع کنید. پس از هر تغییر با استفاده از ابزار‌های آنالیز وب‌سایت، تاثیر آن را بررسی کنید. آیا عملیات کاربران تکمیل شده است یا آنها را نیمه‌کاره رها کرده‌اند؟ در کدام صفحات بیش‌ترین توقف را داشته‌اند؟ پاسخ این سوالات جزئیات بسیاری درباره‌ی ضرورت‌های بازطراحی وب‌سایت آشکار خواهد کرد.

آیا وب‌سایت در حد واندازه‌ی محتوای آن است؟

امروزه بسیاری از سازمان‌ها از وب‌سایت به عنوان بستر اصلی اطلاع‌رسانی استفاده ‌می‌کنند. باید علاوه بر اطلاع‌رسانی مناسب از محتوای منتشر شده نیز پشتیبانی کنید. شاید ویدیو‌ یا پادکست‌های فوق‌ا‌لعاده‌ای منتشر کنید ولی اگر این ویدیو‌ها کاملا بارگذاری نشوند یا باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحه شوند، باعث رنجش کاربران خواهند شد. محتوای شما باید نشان‌دهنده‌ی اهمیت مشتری‌مداری و در راستای سیاست‌های بازاریابی‌ نوین باشد. اگر بستر مورد استفاده قدیمی باشد، استفاده از شیوه‌های جدید تاثیر معکوس خواهد داشت

بازخورد کاربران را درباره‌ی جزئیات فنی و بصری وب‌سایت دریافت کنید. اگر در هر یک از این بخش‌ها کم و کاستی مشاهده کردید به بازطراحی مجدد آن بیاندیشید.

آیا فناوری‌‌های مورد استفاده از رده خارج شده‌اند؟

امروزه فناوری‌ها با سرعت سرسام‌آوری رشد می‌کنند. سلیقه‌ و ابزار‌های مورد استفاده‌ی کاربران نیز به تبع آن تغییر می‌کنند. افزودن ویژگی پشتیبانی از نمایشگر‌های موبایل دیگر به تنهایی کافی نیست. وب‌سایت باید با همه‌ی دستگاه‌های جدید هماهنگ بوده و تجربه‌ی کاربری لذت‌بخشی در همه‌ی آن‌ها فراهم سازد. افزون بر این‌‌ها امنیت مقوله‌ای است که همه‌ی شرکت‌‌ها را درگیر خود کرده است. نشت اطلاعات شخصی کاربران به اعتبار برند بسیار لطمه می‌زند.

اگر وب‌ سایت‌ شما بر پلتفرم‌های قدیمی و از رده‌خارج بنا شده است، باید آن را با متد‌های به‌روز باز طراحی کنید. بررسی‌های منظم رابط کاربری و کد‌‌های فنی به بهینه‌سازی آن کمک شایانی خواهد کرد. در مورد امنیت اطلاعات کاربران نیز هیچ‌گونه اغماضی قابل پذیرش نیست

وب‌سایت یکی از مهم‌ترین ابزار‌های جذب مشتری و تصویر سازی ذهنی در آنان است. وب‌سایت هویت برند را شکل می‌هد. هر گونه کم و کاستی در آن باعث تعمیم ایراد به کل شرکت و محصول می شود.

۳ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *